Stichting Behoud Houtmanpad e.o.
p/a Merkmanstraat 23
2013 EA Haarlem
Kamer van Koophandel: 53466314
Bankrekening Triodos Bank 21.24.90.184
BESTUUR:
Voorzitter : Madelene Schippers
Secretaris : Pieter Vonck
Penningmeester : Emke Koops
Woordvoerder : Machteld van der Burg
Redactie : Liesbeth Verhoeks
Contact : houtmanpad@gmail.com
Waar zijn de argumenten van de gemeente om dit met alle geweld door te drukken?
Komt allen naar de inspraak lijkt mij laatste kans.
Op 8 december wordt het DEFINITIEVE ontwerp voor het Houtmanpad besproken in de commissie Beheer. Deze bespreking is openbaar en mensen die willen inspreken kunnen zich hiervoor aanmelden via http://www.haarlem.nl/inspreken/ of telefonisch bij het Griffiebureau, tel. 023 511 3034. De spreektijd is beperkt en het is daarom raadzaam met gelijkgestemden een woordvoerder te benoemen. (http://www.haarlem.nl/houtmanpad/)
jullie protesten zijn totaal buiten proporties
hebben jullie niets beters te doen?
nog even mijn naam
Ik lees net een ingezonden brief hierover in de stadskrant 3 van 19 januari.
De protesten tegen dit onzinnige plan zouden nog veel groter moeten zijn.
Steeds meer natuur gaat verloren, Stilte wordt steeds zeldzamer. Wat voor wereld laten wij achter voor onze kinderen en kleinkinderen?
Hart onder de riem.
Ik wil even laten weten dat ik het heel goed vind dat jullie je nog steeds inzetten tegen dit belachelijke plan van de gemeente Haarlem.
Ik snap werkelijk waar niet waarom dit onzalige plan moet worden doorgedrukt, zeker niet als je bedenkt hoeveel het moet gaan kosten.
Typisch zo’n item wat je over een paar jaar terug ziet bij KANNIEWAARZIJN.
Dank voor jouw steun. We laten het er ook zeker nog niet bij zitten!
In het HD van 17 juni jl valt te lezen dat “Wethouder gaat door met Houtmanpad”.
Er is destijds een besluit genomen, maar op geheel andere gronden dan de gronden is destijds golden. Het zou de gemeenteraad en vervolgens ook de wethouder sieren indien men met die gewijzigde omstandigheden serieus rekening houdt en dus alle zaken gaat heroverwegen om tot nieuwe besluitvorming te komen. De wethouder elf erkent de er ernstige fouten in gemaakt bij het aanvragen van de vergunningen. Indien die fouten niet gemaakt zouden zijn, zouden de vergunningen dan ook zijn afgegeven of onder zekere voorwaarden ? De Wethouder is ingehuurd om het raadsbesluit uit te voeren en dat voornemen heeft hij ook. In welke tijd leven wij ? Er is sprake van veranderde omstandigheden en in een democratie betekent dat een heroverweging. Tenzij Groen Links betekent dat je “het groen links moet laten liggen”. Het wordt zo langzamerhand een “Doorn” in het oog. Natuurlijk loopt Haarlem geen gevaar als de provincie zo scheutig bijdraagt aan dit zinloze project. Verdubbeling van de Waarderweg kan nog wel wat extra geld gebruiken !
Beste Jan, dank voor je reactie. Vanzelfsprekend sluiten wij ons hier geheel bij aan. We hadden reeds melding gemaakt van het artikel en een oproep gedaan aan Haarlemmers om in actie te komen. Zie daarvoor: https://houtmanpad.wordpress.com/2013/06/20/groenlinks-wethouder-luistert-niet-naar-gemeenteraad. Op de homepage van deze website kun je je e-mail adres rechts bovenin invullen, zodat je een bericht krijgt van hetgeen er aan nieuws op deze website geplaatst wordt. mocht je interesse hebben.
Wat is nu eigenlijk de stand van zaken rondom het Houtmanpad? Is er al een uitspraak van de RvS of wanneer mag die verwacht worden?
Het regenseizoen is weer van start en vanwege het slechte onderhoud van het pad staat het vol met plassen. Het gebruik ervan heeft dus een wel heel erg landelijk karakter za’k maar zeggen…
Proficiat met het verheugend nieuws dat de vernieuwing – naar alle waarschijnlijkheid – wordt afgeblazen! Ik dank jullie heel hartelijk voor alle inzet van de afgelopen jaren, en ben heel blij dat we nu kunnen blijven genieten van het Houtmanpad, zoals het nu is.
Het is jammer dat de Stichting nooit heeft willen meewerken aan een goed alternatief voor het fietsen. Dat is er nu niet. Het pad zoals het er nu ligt is en blijft een gevaarlijke modderbende waar fietsers regelmatig in de problemen komen. Het plan zoals het er lag was helemaal zo beroerd niet, maar de gemeente heeft helaas wel erg veel fouten gemaakt. Helaas voor haar én helaas voor alle fietsers heeft de Stichting een echte Pyrrhus overwinning behaald: de modderige bende blijft, de slechte oevers ook, de gevaarlijke verkeerssituatie ook én het heeft veel geld gekost voor niets. Mijns inziens heeft de Stichting net zo hard aan die verspilling meegewerkt als de gemeente. Een geval van kortzichtigheid aan beide kanten. Jammer.
Geachte heer Kok, allereerst hartelijk dank uw reactie. Ten tweede is het jammer dat u niet goed op de hoogte bent van de feiten. De Stichting heeft wel degelijk haar volledige medewerking toegezegd destijds aan een alternatief fietspad. Ten derde is het zo dat de Stichting pleit voor onderhoud aan het pad. Voor dit onderhoud is de Stichting met de gemeente, Spaarnelanden, de wijkraden en omwoners in contact. Het is geenszins de bedoeling het pad er zoals het nu is bij te laten liggen. Integendeel, de stichting heeft altijd na het behoud van het pad ook het onderhoud voorgestaan. Dit traject loopt dan ook momenteel. De verspilling van geld, de verloedering van het pad en de kortzichtigheid waarmee is gehandeld zetten wij geheel op het conto van de gemeente. De stichting is nimmer tegen aanleg van een fietspad geweest, wel vóór het behoud én onderhoud van het huidige Houtmanpad. We verwachten dan ook m.b.t. het onderhoud nog voor de zomer een flinke slag te slaan.
Het plan was een slecht plan, de gevaarlijke situatie zoals u die vermeldt, zou met de aanleg van het pad een nóg gevaarlijkere situatie opleveren. Wat jammer is, is dat de meesten zich niet de moeite hebben getroost om de plannen en tekeningen van de gemeente voor de aanleg van het pad eens echt goed te bekijken. Buiten het verloren gaan van het huidige pad zou de situatie op het pad gevaarlijk worden door de afscheiding tussen voet- en fietspad en het samenkomen van beiden op een deel van het traject waar daar te weinig ruimte voor is en de verkeerssituatie aan de Bloemendaalkant zou NOG gevaarlijker worden. Niet alleen het verlies van het pad in de huidige vorm, de enorme kosten die daarmee gemoeid waren maar nog heel veel meer redenen waren aan te voeren om tegen de aanleg van het pad te zijn, zoals de gemeente dit had bedacht.